14 tahun dulu (27.08.00)

Seingat aku org ramai datang dengan sapu tangan kecil dan menangis ..
Fikiran aku masa itu .. ” knpe nges bagai ni ?” Siap ada org buat rumah kecil lg
 ( keranda)…. aku duduk di bahu jalan …. dtg seorang rakan mak ” mak kamu tngah mandi tu , Kmu x nak tengok k ??  lantas aku menges ” tak nak la malu ” ( mak kata jgn tgk org mandi, dosa MALU ) teresak esak aku nges !!! Malam sebelum tu … aku diriba dgn kawan mak, dia kata ” sian kembo ni da kene tggl” dgn nada sebak … di penjuru rumah dengar rintihan dan esak kan abang aku sham …. sedih dan pedih …. 

Kenangan dgn mak 
“Mak, nak seringgit (nada manja) lantas mak berlari lari anak ingin bergurau dengan aku ….  betapa syahdunya saat itu …. 

Kini
Aku sgt sgt sgt merindui dia … lemah aku setiap kali raya ramadhan lesu tiada tawa … 
Graduate nanti tiada la dia melihat aku menggenggam diploma pada saat yg lain dipeluk dan dicium…

ALLAH aku merindui dia meski pun sudah 14 tahun berlalu …
#alfatiihah #passedaway #rindu

14 tahun dulu (27.08.00)

Seingat aku org ramai datang dengan sapu tangan kecil dan menangis ..
Fikiran aku masa itu .. ” knpe nges bagai ni ?” Siap ada org buat rumah kecil lg
( keranda)…. aku duduk di bahu jalan …. dtg seorang rakan mak ” mak kamu tngah mandi tu , Kmu x nak tengok k ?? lantas aku menges ” tak nak la malu ” ( mak kata jgn tgk org mandi, dosa MALU ) teresak esak aku nges !!! Malam sebelum tu … aku diriba dgn kawan mak, dia kata ” sian kembo ni da kene tggl” dgn nada sebak … di penjuru rumah dengar rintihan dan esak kan abang aku sham …. sedih dan pedih ….

Kenangan dgn mak
“Mak, nak seringgit (nada manja) lantas mak berlari lari anak ingin bergurau dengan aku …. betapa syahdunya saat itu ….

Kini
Aku sgt sgt sgt merindui dia … lemah aku setiap kali raya ramadhan lesu tiada tawa …
Graduate nanti tiada la dia melihat aku menggenggam diploma pada saat yg lain dipeluk dan dicium…

ALLAH aku merindui dia meski pun sudah 14 tahun berlalu …
#alfatiihah #passedaway #rindu

Sebak menyelinap hati. Tatkala keluarga menyambut kehadiran jasad yang amat disayangi dengan hadir hanya jasad yang di selimuti kain putih. ALLAHURAB… bagaimanalah perasaan keluarga …. tidak terbayang dek akal … alfatihah aku ucapkan … mungkin allah lebih sayangkan mereka … lindungilah kami yang masih hidup ini dengan nikmat dan barakah MU … tidak dapat ku lisankan dengan kata kata bagaimana sebaknya ….. #hariberkabung #mh17 #alfatihah #MSMY @ctdk

Sebak menyelinap hati. Tatkala keluarga menyambut kehadiran jasad yang amat disayangi dengan hadir hanya jasad yang di selimuti kain putih. ALLAHURAB… bagaimanalah perasaan keluarga …. tidak terbayang dek akal … alfatihah aku ucapkan … mungkin allah lebih sayangkan mereka … lindungilah kami yang masih hidup ini dengan nikmat dan barakah MU … tidak dapat ku lisankan dengan kata kata bagaimana sebaknya ….. #hariberkabung #mh17 #alfatihah #MSMY @ctdk

: اللهم انصر دعواتنا وأنشر فكرتنا
وبارك اخواتنا وألف بين قلوبنا 
وارفع رأيتنا وحقق غايتنا
ووفق مرشدنا ومراقبنا وقادتنا
وأجمع في الجنة اخواتنا واخواننا علي سررمتقابلين 
Berikan masa anda 1minit untuk aminkan doa untuk mesir, syria, palestin, iraq, afganistan dan negara2 Islam..
 Ya Allah! Ya Qahhar ! Ya Jabbar ! Ya Muntaqim ! Ya Dzal Jalali wal ikram! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! bantulah saudara-saudara kami Di Gaza dan Ikhwanul Muslimin di Mesir dan di semua tempat.
 Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau membantu musuh melawan mereka.
 Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau menolong musuh melawan mereka.
 Ya Allah! berilah mereka kepakaran membuat senjata untuk menghadapi musuh-musuhMu.
 Ya Allah! tepatkanlah tembakan  Senjata mereka dan kukuhkanlah kaki-kaki mereka serta berilah taufiq-Mu pada setiap langkah mereka.
 Ya Allah! satukanlah barisan mereka dan kumpulkanlah segala upaya mereka.
 Ya Allah! jadikanlah jihad mereka di jalan-Mu dan janganlah haramkan pahala jihad mereka atas kami.
 Ya Allah! tolonglah kaum muslimin yang terzhalimi di Mesir , Pelastine, Syria dan semua tempat.
 Ya Allah! tolonglah Ikwanul Muslimin dan perbaikilah hubungan mereka.
 Ya Allah! binasakanlah Para Munafiqin Yang Bersongkol dengan Zionis Israel+ Syiah dan Mustakbirin Amerika goncangkanlah dan hancurkan mereka.
 Ya Allah! cerai beraikan barisan mereka dan luluh lantakkan kalimat mereka.
 Ya Allah! janganlah Engkau memberikan kedudukan yang baik bagi mereka di muka bumi ini.
 Ya Allah! lemparkanlah rasa takut dalam hati-hati mereka.
 Ya Allah! hitunglah jumlah mereka, bunuhlah mereka dan jangan sisakan seorang pun dari mereka Ya Allah! 
 Kasihanilah saudara-saudara kami Ya Allah! Perkenankanlah Permintaan Kami, Aamiin Aamiin Aamiin Allahumma Aamiin..

: اللهم انصر دعواتنا وأنشر فكرتنا
وبارك اخواتنا وألف بين قلوبنا
وارفع رأيتنا وحقق غايتنا
ووفق مرشدنا ومراقبنا وقادتنا
وأجمع في الجنة اخواتنا واخواننا علي سررمتقابلين
Berikan masa anda 1minit untuk aminkan doa untuk mesir, syria, palestin, iraq, afganistan dan negara2 Islam..
Ya Allah! Ya Qahhar ! Ya Jabbar ! Ya Muntaqim ! Ya Dzal Jalali wal ikram! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! bantulah saudara-saudara kami Di Gaza dan Ikhwanul Muslimin di Mesir dan di semua tempat.
Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau membantu musuh melawan mereka.
Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau menolong musuh melawan mereka.
Ya Allah! berilah mereka kepakaran membuat senjata untuk menghadapi musuh-musuhMu.
Ya Allah! tepatkanlah tembakan Senjata mereka dan kukuhkanlah kaki-kaki mereka serta berilah taufiq-Mu pada setiap langkah mereka.
Ya Allah! satukanlah barisan mereka dan kumpulkanlah segala upaya mereka.
Ya Allah! jadikanlah jihad mereka di jalan-Mu dan janganlah haramkan pahala jihad mereka atas kami.
Ya Allah! tolonglah kaum muslimin yang terzhalimi di Mesir , Pelastine, Syria dan semua tempat.
Ya Allah! tolonglah Ikwanul Muslimin dan perbaikilah hubungan mereka.
Ya Allah! binasakanlah Para Munafiqin Yang Bersongkol dengan Zionis Israel+ Syiah dan Mustakbirin Amerika goncangkanlah dan hancurkan mereka.
Ya Allah! cerai beraikan barisan mereka dan luluh lantakkan kalimat mereka.
Ya Allah! janganlah Engkau memberikan kedudukan yang baik bagi mereka di muka bumi ini.
Ya Allah! lemparkanlah rasa takut dalam hati-hati mereka.
Ya Allah! hitunglah jumlah mereka, bunuhlah mereka dan jangan sisakan seorang pun dari mereka Ya Allah!
Kasihanilah saudara-saudara kami Ya Allah! Perkenankanlah Permintaan Kami, Aamiin Aamiin Aamiin Allahumma Aamiin..

Salam mubarak …. 
Masuk kan aku dalam bulan ramadhan ini dengan semangat dan ketekunan melaksanakan amalan dan perintahMu … istiqamah kan aku dengan sepenuh penuh iltizam dan barakah …. allah lindungilah aku dengan rahmatMu… #puasa #1435H

Salam mubarak ….
Masuk kan aku dalam bulan ramadhan ini dengan semangat dan ketekunan melaksanakan amalan dan perintahMu … istiqamah kan aku dengan sepenuh penuh iltizam dan barakah …. allah lindungilah aku dengan rahmatMu… #puasa #1435H